Notes from Spain and Spanish Forum Learn REAL Spanish now!  

Go Back   Notes from Spain and Spanish Forum > Spain Forum > Spanish culture, life, food, and news

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22nd April 2009, 09:24 PM   #141
Hagrid
Forero Senior

Sorry to say this but I find it really hard to find Spanish TV progs, books and films that I actually enjoy! Is it me? I liked Aqui No Hay Quién Viva at first but about the 3rd series,it started to go downhill...tried Cuentáme Como Paso but just couldn´t get into it(as with all Spanish TV progs)Maybe it´s the language? However, I have been living in Spain for at least 7yrs now and consider myself to be of an intermediate to upper intermediate level.

My fav books are: Sin Noticias de Gurb(Eduardo Mendoza) and Como Agua Para Chocolate(Laura Esquival). Didn´t like El Sombra Del Viento(too long and slow paced) although everyone raves about it.

I haven´t seen many Spanish films as my (Spanish) boyfriend doesn´t like Spanish cinema and isn´t so keen on the TV progs either although we really enjoyed Lobo, which is based on a true story about a guy who infiltrates ETA, the terrorist group. El Laberinto del Fauno was ok too.
Hagrid is offline   Reply With Quote
Old 23rd April 2009, 02:12 AM   #142
jimmy_jazz
Forero

For those who live in Madrid or plan to go they should read "Misericordia" from Benito Pérez Galdós. The history is great and you will get immersed very quick as the descriptions are very realistic.
jimmy_jazz is offline   Reply With Quote
Old 23rd April 2009, 10:57 AM   #143
Lara1985
Novato

Default Movie

The first movie which i see in Spanish was Nueve Reina and i really love taht movie
Lara1985 is offline   Reply With Quote
Old 6th May 2009, 08:12 PM   #144
WesleyHH
Super Forero

WesleyHH's Avatar

Default Mis favoritos ...

Mis favoritos libros:
- Lluís-Anton Baulenas "Por un saco de huesos"
- Carlos Ruíz Zafon "La sombra del viento" , "El juego del angel"
- Jason Webster "Duende. A journey in search of flamenco"

mis favoritas películas:
- El orfanato
- El laberinto del fauno
- Camarón
- Vengo
- El espinazo del diablo
- Hellboy (no español pero Guilermo ...)
WesleyHH is offline   Reply With Quote
Old 16th May 2009, 12:59 PM   #145
weetoon
Forero

I have just read a lovely novel called "La Bodega". It's by an american author and so written in English, although I read it in French. I'm sure it must be available in Spanish too...
weetoon is offline   Reply With Quote
Old 19th June 2009, 04:51 PM   #146
Jude
Novato

Very interesting seeing everyone's suggestions - I love reading about Spain. My favorite book about Spain is Voices of the Old Sea by Norman Lewis, about a corner of the Costa Brava before it was overtaken by holiday development. Rose Macaulay's 'Fabled Shore' is a descriptive tour covering the whole Mediterranean coast and beyond to the Algarve published in 1949.

I love The Factory of Light by Michael Jacobs about a village in Andalucia called Frailes. Two Middle-aged Ladies in Andalusia is another favorite, published in 1963 and written by Penelope Chetwode, the wife of John Betjeman (not really relevent) about her journey by horse north of Granada. There is also Spanish Steps by Tim Moore about travelling the Camino with a donkey - very amusing.

I have read 'Don Quixote's Delusions' by Miranda France and am pretty sure I enjoyed it (as I have kept it) but can't remember much except there is quite a lot of anecdote about Madrid.

Manuel Vázquez Montalbán writes detective stories set in Barcelona. I have just read 'The Man of My Life' in translation and it was good but not really my cup of tea.

I also have an anthology of writings about Madrid edited by Hugh Thomas 'A Traveller's Companion to Madrid' which has excerpts from Bunuel, Trotsky, Richard Ford, Gautier, Casanova and countless others. Good for browsing.
Jude is offline   Reply With Quote
Old 26th June 2009, 02:57 PM   #147
luliladewyoming
Forero

luliladewyoming's Avatar

Question libros

Acabo de leer La Sangre de los inocentes, Julia Navarro, y ahora planeo leer sus otras novelas y quizas sus libros de analisis politico; me encanta como se ha vinculado lo historico con lo moderno. Es un thriller.

Tambien durante el invierno lei todas las novelas historicas de Caroline Roe que tienen lugar en Gerona en el siglo XI, con un medico judio que resuelve asesinos misteriosos. Roe, catedratica canadiense de historia medieval, mezcla bien la historia europa, cataluna, con la vida cotidiana de Gerona.

Carlos Ruiz Zafon, Laura Gallego, oi (o es escuche?) de ellos en este foro. Gracias. He leido casi todo de ellos que puedo conseguir en EE.UU. sin ponerme en bancarrota.

Oye, hay alguien que conozca autores latinoamericanos como LG, CRZ que escriban para lectores jovenes? Ya he leido la trilogia de Allende, muy buena, pero busco mas... para compartir con mis estudiantes. Gracias.

Encontre unas listas de lecturas recomendadas para los de 2o de ESO (8th grade), y vienen llegando a casa, y los leere, pero... mucho de mis estudiantes tienen herencia latinoamericana y creo que les gustarian mas algunas novelas que tengan lugar alli...?

Hay unas listas parecidas (lecturas recomendadas) para los estudiantes de Latino America? sitios de web donde se las pueda ver?

Otra cosa: alguien ha compilado una lista de todos estos libros que se la pueda compartir? Gracias.

Y finalmente: Agradezco cualquier correccion gramatical.
luliladewyoming is offline   Reply With Quote
Old 9th July 2009, 07:58 PM   #148
WesleyHH
Super Forero

WesleyHH's Avatar

Hola.

Hoy he comprado tres libros:

"Death of a nationalist" Rebecca Pawel
"Soldados de Salamina" Javier Cercas Mena
"Homenaje a Cataluña" George Orwell

La primera es la ficción pero otros refieren a hechos reales de la época de la guerra civil.
Porque me interesa mucho este tema, estoy muy emocionado.
¿Podría alguien recomendarme algunos otros libros sobre este tama?

Saludos.

Last edited by WesleyHH; 9th July 2009 at 08:28 PM.
Old 9th July 2009, 09:47 PM   #149
noia29
Forero

noia29's Avatar

Hand down one of my FAVORITE movies about Spain (and Spanish culture) is El Bosque Animado. I think it is an absolutely fascinating interpretation of Galicia and all of its mystical and colorful culture.

Another movie (this one definately more colorful - albeit it a different kind of colorful) is Laberintos de Pasiones (Almodovar) --- Excellent interpretation of the post-franco movida madrilena --- really just a interesting yet at times sobering (through its flamboyancy) perspective of the political state of Spain in the early 80s.
noia29 is offline   Reply With Quote
Old 19th July 2009, 07:40 PM   #150
Robert Ogan
Forero Senior

Robert Ogan's Avatar

No he leido libros de autores hispanohablantes, sino solamente obras que han sido traducido en espanol. He leido "Fatherland" por Robert Harris, unos historias de Harry Pottter en espanol, "Ghost Story" por Peter Straub, y ahora quiero leer un libro de Günter Wallraff que se llama "Cabeza de Turco" (en aleman "Ganz Unten")
Robert Ogan is offline   Reply With Quote
Old 9th August 2009, 07:15 PM   #151
WesleyHH
Super Forero

WesleyHH's Avatar

Hola
Ayer he visto la película "El Calentito" Chus Gutiérrez. Un fragmento de vida a tres chicas de el grupo punk Las Siux.
La película se desarrolla en el mismo tiempo que hay un golpe de Estado en España conocido como 23-F. En la película mostrando original discurso del Rey Juan Carlos, la cual puso el fin de golpe.

Si alguien está interesado este tema, doy las enlaces:

sobre la película: http://es.wikipedia.org/wiki/El_Calentito

sobre 23-F: http://es.wikipedia.org/wiki/23-F

Saludo
Old 31st August 2009, 09:07 AM   #152
kraig
Novato

Default cheap hotel

The forum proved to be very useful. Especially for beginners in spanish like me. As i am starting to learn spanish it was very useful for me.

---------------
cheap hotel
kraig is offline   Reply With Quote
Old 31st August 2009, 10:17 AM   #153
Calcetina
Super Forero

El otro día terminé de leerme El último Catón (The last Cato) de Matilde Asensi. Me ha gustado mucho así que recomiendo su lectura. No digo nada más porque me parece que no hay nada mejor que leer un libro sin saber lo que te vas a encontrar. De todas formas si alguien quiere saber más sobre el libro que busque información por internet, que la hay

Chau
Calcetina is offline   Reply With Quote
Old 31st August 2009, 06:35 PM   #154
WickmanUK
aka Mike

I went to see Los Abrazos Rotos at the cinema on Friday evening and really enjoyed it... a good performance from Penélope Cruz.

The film was shown in Spanish with English subtitles.
WickmanUK is offline   Reply With Quote
Old 4th October 2009, 10:10 AM   #155
WesleyHH
Super Forero

WesleyHH's Avatar

Hola.
Hace unos días he empezado leer el libro "Te daré la tierra" Chufo Lloréns. Trata de
un chico joven de pueblecito que quiere estar ciudadano de Barcelona.

Resumen del libro desde página www.casadellibro.com :

La Barcelona del siglo XI abriga en sus murallas dos historias marcadas por el drama, el amor y la ambición. La historia de un joven campesino que logra cambiar su destino con la esperanza de prosperar y hacerse merecedor del amor de una joven de alcurnia, se entremezcla con la del conde de Barcelona, cuyos amores adúlteros sumen a la ciudad en un peligroso conflicto político.
Una novela que une, con maestría, ficción e historia para recrear una Barcelona en la que los pactos, el linaje, las intrigas palaciegas,
la ambición comercial y la convivencia entre religiones se tiñen con las emociones más intensas.
Old 5th October 2009, 09:28 AM   #156
Berti
Super Forero

Berti's Avatar

Default El Abuelo

A beautiful film from José Luis Garci (1998) with Fernando Fernán Gomez as lead actor.
Below an in depth critic and short trailer of “El Abuelo” which I recently had the pleasure to watch. One of the central themes is:
¿El honor o El Amor?

http://www.alohacriticon.com/elcriticon/article2076.html

http://www.youtube.com/watch?v=ZjfWelkKKA8&feature=related

Last edited by Berti; 5th October 2009 at 03:31 PM.
Berti is offline   Reply With Quote
Old 22nd October 2009, 11:54 AM   #157
cookewhitley
Novato

HI all,

My favorite spanish film: la lengua de las mariposas
and
Currently reading the History of Spain by Mark Williams which is a terrific summary of Spain to date. I also liked Rivers of Gold by Hugh Thomas.
cookewhitley is offline   Reply With Quote
Old 22nd October 2009, 09:27 PM   #158
Garry Knight
Forero Senior

Just discovered this thread for the first time. My favourite Spanish films are Abre Los Ojos, Volver, Hable con Ella, and El Espíritu de la Colmena. Unfortunately, the only one I've seen in Spanish is Abre Los Ojos, though at some time I'm going to rewatch the others.

My favourite Spanish book is La Sombra del Viento by Carlos Ruiz Zafon which I'm in the middle of reading in English before reading the Spanish version. Next on my buying list is his latest novel, El Juego del Ángel. I've also got Cien Años de Solitud by Gabriel Garcia Marquez; Paula, La Ciudad de las Bestias, and Mi Páis Inventado by Isabel Allende; Pastel sin Receta by Lala Isla; and Un Juego de Niños (The Little Friend) by Donna Tart, all in Spanish and all to be read in the weeks and months to come. I'm also looking forward to reading my favourite book of all time in Spanish: La Biblia Envenenado (The Poisonwood Bible) by Barbara Kingsolver.

I'd be interested to know what others think of these books and I look forward to reading the rest of the thread to pick up some ideas for other books to read.
Garry Knight is offline   Reply With Quote
Old 27th October 2009, 07:55 AM   #159
ferrywayes
Novato

Hey Ben,
Myself Ferry and good to see your question
my favourite book is One of the best books ever,
my movie is the oxford murder.
it is happy to share with you.

Thanks..
ferrywayes is offline   Reply With Quote
Old 26th November 2009, 12:53 PM   #160
WesleyHH
Super Forero

WesleyHH's Avatar

Hola
Estoy buscando los subtítulos de la película "Camarón" 2005.
No puedo entender todas las palabras de oido, por eso necesito los subtítulos.
Si alguien de vosotros los tenéis en español o en inglés, os estaría muy agradecido.
Reply

Bookmarks
Learn REAL Spanish now!

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules