Notes from Spain and Spanish Forum Learn REAL Spanish now!  

Go Back   Notes from Spain and Spanish Forum > Podcast Comments > Notes in Spanish Advanced podcast comments

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 6th December 2007, 07:35 PM   #1
Ben
Hero Forero

Ben's Avatar

Default Notes in Spanish Advanced 84 - Vegetarianismo en España

Listen and pick up the worksheets here.

Marina talks to Yolanda and Elena about the tricky job of being a vegetarian in Spain.

¿Hay mucha cultura vegetariana en tu país? ¿Es fácil encontrar restaurantes con opciones vegetarianas en el menú en la zona donde vives?
Ben is offline   Reply With Quote
Old 9th December 2007, 05:01 PM   #2
Culebronchris
Peino canas

Culebronchris's Avatar

Some Mexican pals learned pretty early to say "do you have anything on the menu that doesn't walk, swim or fly" whilst in Spain to avoid the habitual response of "well, we've got lots of seafood, fish etc."

The Parador chain came up trumps on this one though. When we asked if they had anything on the menu for veggies the manager said "Of course, even vegetarians have to eat" - they had a menu of at least 20 items some suitable for Vegans.
Culebronchris is offline   Reply With Quote
Old 10th December 2007, 11:01 PM   #3
Edith
Pangolin Forero

Edith's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ben View Post
¿Hay mucha cultura vegetariana en tu país? ¿Es fácil encontrar restaurantes con opciones vegetarianas en el menú en la zona donde vives?
Sí, en Holanda somos bastante acostumbrados al vegetarianismo, y no es muy difícil encontrar platos vegetarianos en los restaurantes. También conozco a mucha gente que se llaman 'vegetarianos' aunque comen pescado.

Los supermercados te ofrecen revistas mensuales gratuitos con recetas, y todos tienen una sección vegetariana. Además hay mucha gente que come platos vegetarianos de vez en cuando - yo, por ejemplo, como algo vegetariano dos veces en la semana. Tengo un 'día de la pasta' semanal y también es uno de mis días vegetarianos (pasta con verduras y queso pero sin carne = menos calorías).

La variedad de recetas vegetarianas no es muy grande en Holanda porque la cocina holandesa es bastante monótona en sí, y prefiero buscar recetas en la red donde puedes encontrar un montón de sugerencias. A mí me encantan los 'quiches' vegetarianos, hechos con hojaldre.
Edith is offline   Reply With Quote
Old 30th December 2007, 07:51 PM   #4
jan20
Novato

jan20's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ben
Desafortunadamente, tanto en Eslovaquia como en toda la Europa Central se come mucha carne. Es simplemente una tradición y temo que durará largo tiempo hasta que vegetarianos consiguen un status normal.

Es verdad que en los menús de la mayoría de restaurantes figura por lo menos un plato sin carne/pescado (ordinariamente son queso frito o el plato nacional intraducible al español) pero la gente que rechaza carne completamente sigue ser considerada un poco extraña, sobre todo en el campo.

Estoy muy triste por haber oído en el podcast que en España la situación es aún peor. Soy vegetariano, y tampoco como huevos, cebolla y ajo, pues parece que va a ser muy difícil sobrevivir allí si un día lograré venir Pero no quiero desesperarme. Quizá las circunstancias mejoren. Ya veremos.
jan20 is offline   Reply With Quote
Old 6th February 2008, 06:46 PM   #5
Lente
Forero

Hi,

I have been a little occupied and only now listened to this podcast. I found it very interesting and one that i definitely could relate to. I am 'Celiaca' which basically means I can't eat anything that has gluten, e.g. wheat. So finding places in Spain where I could actually eat is a daily challenge. So i definitely know the stress of tryin to eat out in Spain. For those of you planning to visit spain, you should definitely check out the FACE (Federacion de asociaciones de celiacos de españa) website.
Lente is offline   Reply With Quote
Old 15th February 2008, 06:25 AM   #6
Dewey Dell
Estudiante

Dewey Dell's Avatar

Quote:
Aqui en Los Angeles se que hay muchas personas vegetarianas y tambien se que hay muchas restaurantes que tienen opciones vegetarianas.

Me alegro mucho al saber que yo pueda ser *vegetariana* en espana si solo como pescado o mariscos.
Dewey Dell is offline   Reply With Quote
Old 3rd December 2008, 12:03 AM   #7
calentita
Forero

Quote:
Originally Posted by Lente View Post
Hi,

I have been a little occupied and only now listened to this podcast. I found it very interesting and one that i definitely could relate to. I am 'Celiaca' which basically means I can't eat anything that has gluten, e.g. wheat. So finding places in Spain where I could actually eat is a daily challenge. So i definitely know the stress of tryin to eat out in Spain. For those of you planning to visit spain, you should definitely check out the FACE (Federacion de asociaciones de celiacos de españa) website.
Hola I'm also Celiaca and now i know the spanish for it! thanks so much!

will check the site and interested to hear anything you've learnt about being gluten free in spain.
calentita is offline   Reply With Quote
Old 3rd December 2008, 01:03 PM   #8
Edith
Pangolin Forero

Edith's Avatar

Quote:
Originally Posted by jan20 View Post
Soy vegetariano, y tampoco como huevos, cebolla y ajo
Si, encontrar platos sin ajo me parece imposible en España.
Edith is offline   Reply With Quote
Old 3rd December 2008, 02:53 PM   #9
greytop
Hero Forero

greytop's Avatar

We shop a lot in Mercadona supermarket and many of their products are marked "sin gluten" if that helps you. They have more than 1000 branches around Spain.
I have a friend who has a wheat allergy and she has all sorts of trouble getting substitutes. When we arrived about 6 months after her, we used to bring back things from trips into Alicante or Valencia to see if they were suitable.
greytop is offline   Reply With Quote
Old 3rd December 2008, 08:53 PM   #10
gastephen
..es que yo no estoy loco

gastephen's Avatar

Carrefour also has a gluten-free section, which includes its own line of sin gluten products:

http://www.carrefour.es/grupo_carref...in_gluten.html

They also have a store location guide on their site:

http://www.carrefour.es/hipermercado...ados/index.asp
gastephen is offline   Reply With Quote
Old 3rd December 2008, 11:16 PM   #11
switch007
Mega Forero

http://www.ecocentro.es/index2.htm

This place is fantastic. They have a big store next to the cafe which sells lots of healthy stuff. The cafe is very relaxing and has a salad bar and other snacks and drinks. The restaurant is also fantastic - I had an awesome risotto there. Definitely a place to visit if you're a vegetarian in Madrid!
switch007 is offline   Reply With Quote
Old 6th July 2009, 11:02 PM   #12
jessica
Super Forero

jessica's Avatar

¡si tan solo fuera tan fácil donde vivo aquí en los estados unidos! digo, supongo que dependería de donde vives porque cada estado es diferente tal como cada ciudad, pero de todas maneras creo que la mayoría de los eeuu no es un amigo de los vegeterianos. yo misma era vegeteriana por más o menos 7 años pero recientemente volví a comer un poco de carne de vez en cuando porque pasé el semestre pasado estudiando en san josé costa rica y casi me moría de hambre y/o una falta de proteína porque excepto huevos y frijoles, realmente no había otra fuente de proteína y después de pasar muy poco tiempo allá, empecé a estar mareada.

cuando se trata de españa, no me pareció tan malo como latinoamérica o alemania, pero tuve unas dificultades cuando salíamos para comer en algun restaurante o en la calle.

pero claro que yo era una de esas vegetarianas que no comía nada de pescado ni casi nada de huevos, y cuando se trata de lo que uno está dispuesto a comer, pues, eso cambia todo. por lo general pienso que los que SÍ están dispuestos a comer un poco de pescado y huevo tienen mucha más suerte que los que no lo están..
jessica is offline   Reply With Quote
Old 7th February 2010, 07:31 AM   #13
vpoffice
Novato

hi, all. can i post in english?
I have been a little occupied and only now listened to this podcast. I found it very interesting and one that i definitely could relate to. I am 'Celiaca' which basically means I can't eat anything that has gluten, e.g. wheat.
vpoffice is offline   Reply With Quote
Old 7th February 2010, 08:26 AM   #14
greytop
Hero Forero

greytop's Avatar

Yes but do not put commercial links in your signature, in any language!
greytop is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks
Learn REAL Spanish now!

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules